Sunday, April 04, 2010

masa dan angka 3...

masa berlalu bagai air mengalir tidak henti..
meredah segala nya...
tidak boleh diputus dan tidak mampu kita menyongsangkan aliranya itu

pepatah :
mengatakan masa itu emas(tapi ada juga tidak menghargai nilai emas itu..)

masa itu ibarat pedang yang tajam...jika kita tidak mengunakan ia sebaek mungkin...pedang itu akan menghunus kepala kita....


cerita ku bermula dengan langkah ternganga tidak tahu...
engak tahu apa itu tempat ku tuju...
tidak tahu cerita yang bakal tercorek disitu...
kanvas cerita itu ku lakar satu persatu...

lukis dan lakaran itu mula menampakkan rupa...
kanvas putih itu mula diwarnai pelbagai cerita...
suka duka kisah kenangan ku itu beragam beraneka
sebak gumbira hiba tawa segala ku rasa.

merangkak kisah ku berlagu.
memainkan melodi indah setiap not cerita..
masa mula ia mula berlagu..
kini masa itu berlalu pergi ketika aku mula menikmati..

masa itu mencumburi kita..
detik-detik dilalui kini kian tamat dirasa..
kenangan kita kini berada dipenhujungnya...
abadikan ia didalam memory kita semua...

tiga tahun aku di sini...enam penggal aku menanti...
kini aku berada di penghujung jalan yang dilalui...
kini hanya tinggal 3 hari untuk ku abdikan memori ini..
setelah 3tahun kini tinggal 3hari...

aku pasti merinduinya kembali....



....UMT is no longer U-empty.....
....UMT is university memory to remember...

3 tahun dahulu aku datang dengan perasaan yang tidak tahu apa..perasaan yang kelam..
kini tinggal 3hari...setelah 3 tahun aku perolehi perjuta ingatan..pengalaman.. ilmu pengetahuan..dan juga kenangan ku...

....ketika post ini ditulis...aku akan meninggalkan UMT dalam masa 3hari lagi....

4 comments:

angle gurls said...

huhu sedes yer..rase cm nk nagis jer..

kngan 3 taun jd dak SE n student UMT... thanks a lot tukang karut coz jd leader kite org dr first sem smpai lah sem 6..semoga lps jejakkn kaki kuar dr UMT.. berjaya dlm dunia pekerjaan y mencbr..hargai lah perasaan jd student slgi ade mase.. coz lps ni dah rindu dah..he3..doakn kite org kt sini agr berjaya jgak jejakkn kaki kuar dr UMT n dah x brstatus student... peace...<^_^>

wellyOu said...

~~~hahaha..x tahan aku bace ayat ko...mmg pandai mengarut arr...mst ngah emo kn mase tu??..ekekeke.. treasure da past..but curios wif da future..world r too wide to explore and experience r like da air...u need it to survive...cheers =P

siPenGarut.. said...

angels gurls: sori..diri ini tidak layak menjadi KETUA anda..kerana diri gagal dalam beberapa pekara. Kalau diri ini seorang KETUA yang baik dan berjaya...sudah pasti batch SE kita ini akan jadi lebih baik..dan diri ini tidak sanggup melangkah pergi tanpa rakan-rakan yang lain....

wellyou: aku bukan macam ko...kuat emo..aku ok jer...ayat ko sungguh menarik..tak sangkak ko pandai...

wellyOu said...

~~~lol..baru ko thu aku pandai wat yg best2...terlambat sudah..ahaha..